Skip to main content

3. eTwinning foglalkozás

Elérkezett a legérdekesebb alkalom: videó konferencia és közös játék.

Ahhoz képest, hogy két hétig kerestük a megfelelő időpontot, ez a foglalkozás pillanatok alatt lezajlott. Valahogy úgy, mint a vasárnapi ebéd: sokkal tovább tart megfőzni, mint megenni. Meg kell említenem, hogy ez a kapcsolat nem jött volna létre, ha az iskola vezetése, és a kollégák, akiknek az óráját érintette egy terem- vagy óracsere, nem segítették volna munkánkat minden tekintetben.

Először tehát kapcsolódtunk. A tanári géppel beléptünk webkonferencia terembe és kivetítettük, kihangosítottuk. Mobil eszközről is belépve az osztályt is tudtuk közvetíteni. Azt hiszem, ez volt az egyik legérdekesebb momentum. Az ilyen alkalmakkor óhatatlanul vannak holtidők, és ezek alatt a tanulók a tanári gép megosztott videóján keresztül integettek, mutogattak egymásnak, rajzoltak a táblára - mint a kisgyerekek! Jó volt nézni!

Az első feladat a logó elkészítése volt. Ez egy olyan szófelhő lesz, mi a tanulók válaszaiból készül a Mentimeter alkalmazással arra a kérdésre, hogy mi teheti élvezetesebbé az iskolai tantárgyak tanulását. Tinédzserekről van szó, de a "semmivel" előtt mégis a "játékkal" győzött!

A második feladat egy Socrative kvíz verseny. A kvíz kérdések a résztvevők városairól szóltak. Minden csapat külön versenyzett, de az azonos színűek segíthettek egymásnak, hiszen a saját városát, országát a többség felismerte, és a fórumon megüzenhette a jó megoldást. Az pedig természetes velejárója a kommunikációnak, hogy ha létrejön, már nemcsak a feladatokról van szó.

A célt elértük, a jég megtört 😀.


Comments

Popular posts from this blog

6. eTwinning foglalkozás...

...ezúttal a testnevelés órán. A színes csapatok ugyanis egy Tic-tac-toe versennyel folytatták a játékok sorát. A játék menete ezen a bemutató kisfilmen látható. Úgy tűnik, annak ellenére, hogy a testnevelés a második legnépszerűbb tantárgy a projektben résztvevő diákok körében, ez a kis versenyecske nem volt elsöprően élvezetes. Talán a hétfő miatt...

2. eTwinning foglalkozás

Bármilyen nemzetközi projekt elengedhetetlen része az online kapcsolattartás. Ezért fontosnak tartjuk, hogy felelevenítsük, átismételjük és kiegészítsük a diákok ismereteit a biztonságos internethasználatról. Ennek kiváló eszköze az Európai Unió által kibocsátott  Happy Onlife  társasjáték. Már korábban kértünk és kaptunk 6 szettet, így a 34 fős osztályban sem volt gond, hogy mindenki egyszerre játsszon. Mivel projektünk témája a játszva tanulás, ez éppen kapóra jött, de minden projekt elejére szívesen ajánlom. A játék nyelve angol, így angolórára tökéletes elfoglaltság. A gyerekek annyira élvezték, hogy még a szabályok megkerülése (a kérdést az alternatív válaszokkal fel kellett olvasni az éppen soron lévő társnak) sem jutott eszükbe. 😀

5. eTwinning foglalkozás

A Safer Internet Day (SID) alkalmából egy Kahoot kvíz összeállítását majd természetesen megoldását tűztük ki célul. Ezúttal azonban a kvíz kérdéseket a tanulók fogalmazzák meg, ezekből fogunk válogatni. Az órán a Google classromban minden tanuló írt egy kvíz kérdést a biztonságos internet használattal kapcsolatban. Ehhez használhatták emlékeiket a társasjátékról, amit játszottunk, vagy az informatika órákról. A kérdéshez négy válaszlehetőséget kellett adni, amelyből csak egy lehetett helyes. Kiderült, hogy nem is olyan könnyű ez és még az angol nyelv is nehezíti a feladatot! Miután beküldték saját kérdéseiket, a tanulók elolvashatták egymáséit és legalább három kérdésre megoldást kellett adniuk egymásnak. Ezt követően ültek össze a szín-csoportok, kiválasztottak a kérdések közül hármat, ami a legjobban tetszett, beléptek a twinspace-re és saját csoportjuk fórumába bemásolták a kiválasztott kérdéseket. Közben megnézegették, hogy társaik milyen kérdéseket írtak már a fórumba.