Skip to main content

4. eTwinning foglalkozás

Szintén különleges alkalom lett ez a foglalkozás is. Ezen a héten ugyanis vendéglátók voltunk a CHANCE Erasmus+ projekt diákcsere programjában. Az eTwinning projekt résztvevői jelen lehettek a hetet lezáró produkciókon: a vitán és a festményekhez kapcsolódó drámajátékok bemutatóján. A szünetben alkalmuk volt szót váltani a vendég diákokkal, de leginkább átélhették azt az élményt, ami a nemzetközi diáktalálkozók sajátja.

Nem titkolt célunk, hogy jól működő eTwinning csapatunk Erasmus+ KA2 projekt támogatást szerezve személyes találkozókkal is folytassa munkáját. Reméljük, ez az élmény motiválja majd tanulóink többségét a munkában való részvételre.


Comments

Popular posts from this blog

6. eTwinning foglalkozás...

...ezúttal a testnevelés órán. A színes csapatok ugyanis egy Tic-tac-toe versennyel folytatták a játékok sorát. A játék menete ezen a bemutató kisfilmen látható. Úgy tűnik, annak ellenére, hogy a testnevelés a második legnépszerűbb tantárgy a projektben résztvevő diákok körében, ez a kis versenyecske nem volt elsöprően élvezetes. Talán a hétfő miatt...

2. eTwinning foglalkozás

Bármilyen nemzetközi projekt elengedhetetlen része az online kapcsolattartás. Ezért fontosnak tartjuk, hogy felelevenítsük, átismételjük és kiegészítsük a diákok ismereteit a biztonságos internethasználatról. Ennek kiváló eszköze az Európai Unió által kibocsátott  Happy Onlife  társasjáték. Már korábban kértünk és kaptunk 6 szettet, így a 34 fős osztályban sem volt gond, hogy mindenki egyszerre játsszon. Mivel projektünk témája a játszva tanulás, ez éppen kapóra jött, de minden projekt elejére szívesen ajánlom. A játék nyelve angol, így angolórára tökéletes elfoglaltság. A gyerekek annyira élvezték, hogy még a szabályok megkerülése (a kérdést az alternatív válaszokkal fel kellett olvasni az éppen soron lévő társnak) sem jutott eszükbe. 😀

5. eTwinning foglalkozás

A Safer Internet Day (SID) alkalmából egy Kahoot kvíz összeállítását majd természetesen megoldását tűztük ki célul. Ezúttal azonban a kvíz kérdéseket a tanulók fogalmazzák meg, ezekből fogunk válogatni. Az órán a Google classromban minden tanuló írt egy kvíz kérdést a biztonságos internet használattal kapcsolatban. Ehhez használhatták emlékeiket a társasjátékról, amit játszottunk, vagy az informatika órákról. A kérdéshez négy válaszlehetőséget kellett adni, amelyből csak egy lehetett helyes. Kiderült, hogy nem is olyan könnyű ez és még az angol nyelv is nehezíti a feladatot! Miután beküldték saját kérdéseiket, a tanulók elolvashatták egymáséit és legalább három kérdésre megoldást kellett adniuk egymásnak. Ezt követően ültek össze a szín-csoportok, kiválasztottak a kérdések közül hármat, ami a legjobban tetszett, beléptek a twinspace-re és saját csoportjuk fórumába bemásolták a kiválasztott kérdéseket. Közben megnézegették, hogy társaik milyen kérdéseket írtak már a fórumba.