Skip to main content

Kezdetek

A kezdetek az előző évtizedbe nyúlnak vissza. Az eTwinning partnerkereső fórumán találtak ránk korábbi projektpartnerek. Érdekes volt számunkra, hogy ezúttal nem elsősorban nyelvtanár kollégák, hanem matematikusok. De őket is éppen az izgatta, ami minket is: hogyan lehetne a játékot még inkább bevonni az iskolai tanulásba.

Az első videokonferenciánkon egyeztettük a tevékenységeket és a projekt tervet. A projekt terv jóváhagyását követően regisztráltuk a tanulókat az eTwinning keretrendszerben, kértünk és kaptunk a szülőktől beleegyező nyilatkozatot és elkezdhettük a munkát.

Legnehezebb feladatunk egy olyan időpont kiválasztása volt, amikor a keretrendszer videó konferencia és fórum moduljainak segítségével a projektben résztvevő tanulók üdvözölhetik egymást megtörendő a jeget.

A projektben résztvevő országok: Olaszország, Portugália, Bulgária, Spanyolország és mi. Iskolánkból egyelőre két tanár és a 9.ny osztály tanulói. Távlati tervünk egy Erasmus+ KA2 projektpályázat benyújtása. A kapcsolattartás eszközei az eTwinning kommunikációs moduljai, az email és a WhatsApp alkalmazás.

Comments

Popular posts from this blog

6. eTwinning foglalkozás...

...ezúttal a testnevelés órán. A színes csapatok ugyanis egy Tic-tac-toe versennyel folytatták a játékok sorát. A játék menete ezen a bemutató kisfilmen látható. Úgy tűnik, annak ellenére, hogy a testnevelés a második legnépszerűbb tantárgy a projektben résztvevő diákok körében, ez a kis versenyecske nem volt elsöprően élvezetes. Talán a hétfő miatt...

2. eTwinning foglalkozás

Bármilyen nemzetközi projekt elengedhetetlen része az online kapcsolattartás. Ezért fontosnak tartjuk, hogy felelevenítsük, átismételjük és kiegészítsük a diákok ismereteit a biztonságos internethasználatról. Ennek kiváló eszköze az Európai Unió által kibocsátott  Happy Onlife  társasjáték. Már korábban kértünk és kaptunk 6 szettet, így a 34 fős osztályban sem volt gond, hogy mindenki egyszerre játsszon. Mivel projektünk témája a játszva tanulás, ez éppen kapóra jött, de minden projekt elejére szívesen ajánlom. A játék nyelve angol, így angolórára tökéletes elfoglaltság. A gyerekek annyira élvezték, hogy még a szabályok megkerülése (a kérdést az alternatív válaszokkal fel kellett olvasni az éppen soron lévő társnak) sem jutott eszükbe. 😀

5. eTwinning foglalkozás

A Safer Internet Day (SID) alkalmából egy Kahoot kvíz összeállítását majd természetesen megoldását tűztük ki célul. Ezúttal azonban a kvíz kérdéseket a tanulók fogalmazzák meg, ezekből fogunk válogatni. Az órán a Google classromban minden tanuló írt egy kvíz kérdést a biztonságos internet használattal kapcsolatban. Ehhez használhatták emlékeiket a társasjátékról, amit játszottunk, vagy az informatika órákról. A kérdéshez négy válaszlehetőséget kellett adni, amelyből csak egy lehetett helyes. Kiderült, hogy nem is olyan könnyű ez és még az angol nyelv is nehezíti a feladatot! Miután beküldték saját kérdéseiket, a tanulók elolvashatták egymáséit és legalább három kérdésre megoldást kellett adniuk egymásnak. Ezt követően ültek össze a szín-csoportok, kiválasztottak a kérdések közül hármat, ami a legjobban tetszett, beléptek a twinspace-re és saját csoportjuk fórumába bemásolták a kiválasztott kérdéseket. Közben megnézegették, hogy társaik milyen kérdéseket írtak már a fórumba.