Az eTwinning projekt feladatai tökéletesen beilleszthetők a nyelvi előkészítő évfolyam tananyagába, ezért heti egy órát (a 16 nyelvi órából) erre tudunk fordítani. Ezeken az órákon a két csoport tagjai - kezdő és haladó szintről indulók - együtt vannak és a csoportokban, amelyeket alkottak a tanulók, keverednek, aminek rengeteg előnye van, de ezt itt most nem részletezem.
Az első foglalkozás feladatai:
Az első foglalkozás feladatai:
- a projekt bemutatása
- csapatok alakítása
- a keretrendszer bemutatása
- az első feladat megbeszélése
Elsőként a tanulókat megkértük, hogy alakítsanak 6 fős csapatokat. Elmondtuk, hogy ebben a félévben együtt fognak dolgozni az eTwinning órákon egy nemzetközi projektben. Egy pillanat alatt megalakultak a csapatok, pedig azt hittük, lesznek nehézségek.
Minden csapat kapott egy borítékot, amelyben egy puzzle-t talált. Ki kellett rakniuk a képet és kitalálni, melyik országot jellemzi - ekkor még nem tudták, kik a partnerek. A képeken keresztül ezt is megbeszéltük, illetve elbeszélgettünk arról, hogy Magyarországot vajon milyen kép jellemezné az adott kategóriában. A képek között voltak épületek, ételek, sportok, stb. a kultúra különböző területei. A kirakóverseny sorrendjében a csapatok választhattak egy színt maguknak 6 szín közül. Ezek a színek a nemzetközi csapatok nevei, ugyanis minden partner hasonlóan alakított ki hat csapatot és az azonos színű csapatok a későbbiekben együtt fognak dolgozni.
Ebbe az órába még annyi fért, hogy mindenki belépett a kapott azonosítókkal a keretrendszerbe és megbeszéltük, hogy első feladatként minden csapat készt egy bemutatkozó videót, amelyet feltölt a saját csoportja oldalára.
Comments
Post a Comment