Skip to main content

1. eTwinning foglalkozás

Az eTwinning projekt feladatai tökéletesen beilleszthetők a nyelvi előkészítő évfolyam tananyagába, ezért heti egy órát (a 16 nyelvi órából) erre tudunk fordítani. Ezeken az órákon a két csoport tagjai - kezdő és haladó szintről indulók - együtt vannak és a csoportokban, amelyeket alkottak a tanulók, keverednek, aminek rengeteg előnye van, de ezt itt most nem részletezem.

Az első foglalkozás feladatai:

  • a projekt bemutatása
  • csapatok alakítása
  • a keretrendszer bemutatása
  • az első feladat megbeszélése
Elsőként a tanulókat megkértük, hogy alakítsanak 6 fős csapatokat. Elmondtuk, hogy ebben a félévben együtt fognak dolgozni az eTwinning órákon egy nemzetközi projektben. Egy pillanat alatt megalakultak a csapatok, pedig azt hittük, lesznek nehézségek.

Minden csapat kapott egy borítékot, amelyben egy puzzle-t talált. Ki kellett rakniuk a képet és kitalálni, melyik országot jellemzi - ekkor még nem tudták, kik a partnerek. A képeken keresztül ezt is megbeszéltük, illetve elbeszélgettünk arról, hogy Magyarországot vajon milyen kép jellemezné az adott kategóriában. A képek között voltak épületek, ételek, sportok, stb. a kultúra különböző területei. A kirakóverseny sorrendjében a csapatok választhattak egy színt maguknak 6 szín közül. Ezek a színek a nemzetközi csapatok nevei, ugyanis minden partner hasonlóan alakított ki hat csapatot és az azonos színű csapatok a későbbiekben együtt fognak dolgozni.

Ebbe az órába még annyi fért, hogy mindenki belépett a kapott azonosítókkal a keretrendszerbe és megbeszéltük, hogy első feladatként minden csapat készt egy bemutatkozó videót, amelyet feltölt a saját csoportja oldalára.







Comments

Popular posts from this blog

6. eTwinning foglalkozás...

...ezúttal a testnevelés órán. A színes csapatok ugyanis egy Tic-tac-toe versennyel folytatták a játékok sorát. A játék menete ezen a bemutató kisfilmen látható. Úgy tűnik, annak ellenére, hogy a testnevelés a második legnépszerűbb tantárgy a projektben résztvevő diákok körében, ez a kis versenyecske nem volt elsöprően élvezetes. Talán a hétfő miatt...

2. eTwinning foglalkozás

Bármilyen nemzetközi projekt elengedhetetlen része az online kapcsolattartás. Ezért fontosnak tartjuk, hogy felelevenítsük, átismételjük és kiegészítsük a diákok ismereteit a biztonságos internethasználatról. Ennek kiváló eszköze az Európai Unió által kibocsátott  Happy Onlife  társasjáték. Már korábban kértünk és kaptunk 6 szettet, így a 34 fős osztályban sem volt gond, hogy mindenki egyszerre játsszon. Mivel projektünk témája a játszva tanulás, ez éppen kapóra jött, de minden projekt elejére szívesen ajánlom. A játék nyelve angol, így angolórára tökéletes elfoglaltság. A gyerekek annyira élvezték, hogy még a szabályok megkerülése (a kérdést az alternatív válaszokkal fel kellett olvasni az éppen soron lévő társnak) sem jutott eszükbe. 😀

5. eTwinning foglalkozás

A Safer Internet Day (SID) alkalmából egy Kahoot kvíz összeállítását majd természetesen megoldását tűztük ki célul. Ezúttal azonban a kvíz kérdéseket a tanulók fogalmazzák meg, ezekből fogunk válogatni. Az órán a Google classromban minden tanuló írt egy kvíz kérdést a biztonságos internet használattal kapcsolatban. Ehhez használhatták emlékeiket a társasjátékról, amit játszottunk, vagy az informatika órákról. A kérdéshez négy válaszlehetőséget kellett adni, amelyből csak egy lehetett helyes. Kiderült, hogy nem is olyan könnyű ez és még az angol nyelv is nehezíti a feladatot! Miután beküldték saját kérdéseiket, a tanulók elolvashatták egymáséit és legalább három kérdésre megoldást kellett adniuk egymásnak. Ezt követően ültek össze a szín-csoportok, kiválasztottak a kérdések közül hármat, ami a legjobban tetszett, beléptek a twinspace-re és saját csoportjuk fórumába bemásolták a kiválasztott kérdéseket. Közben megnézegették, hogy társaik milyen kérdéseket írtak már a fórumba.